Regulamin i załączniki
Regulamin komkursu pt. „Społeczne i ekologiczne problemy współczesnego świata”.
§1.
Organizatorzy Konkursu
- Organizatorami konkursu pt. ”Społeczne i ekologiczne problemy współczesnego świata” zwanym dalej „Konkursem” są Politechnika Częstochowska – Wydział Zarządzania mieszczący się przy Al. Armii Krajowej 19b 42-201 Częstochowa, Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta mieszczący się przy ul. Krakowskiej 80F 42-200 Częstochowa oraz Miejska Galeria Sztuki mieszcząca się przy Al. Najświętszej Maryi Panny 64 42 – 200 Częstochowa zwanymi dalej „Organizatorami”.
- Konkurs towarzyszy Festiwalowi reklamy społecznej „Świat realny, świat wirtualny, świat opowiadany”, który odbędzie się w dniach 24 – 25 listopada 2022 w siedzibach Organizatorów.
- Konkurs, jako impreza towarzysząca festiwalowi, jest objęty patronatem Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.
- Komitet organizacyjny Konkursu, w skład którego wchodzą pracownicy Wydziału Zarządzania oraz pracownicy Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta powołują Dziekan Wydziału Zarządzania oraz Dyrektor Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta.
- Organizatorzy powołują jury Konkursu w skład którego wchodzą: pracownik Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, pracownik Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta, przedstawiciele świata kultury i sztuki oraz przedstawiciel agencji reklamowej.
§2.
Cele Konkursu
Celami Konkursu są:
- Uwrażliwienie młodych ludzi – uczniów oraz studentów na współczesne problemy społeczne i ekologiczne oraz zaangażowanie ich w samodzielne kreowanie komunikatów mających zwrócić uwagę otoczenia na te zagadnienia.
- Zwrócenie uwagi na fakt, że zarządzanie marketingiem we współczesnym turbulentnym otoczeniu zyskało nowe znaczenie, a jego istotnym elementem jest uwzględnianie odpowiedzialności społecznej w polityce firm.
- Spojrzenie na problematykę potrzeb społecznych, poszanowania ekologii oraz dbałości o jakość życia przyszłych pokoleń przez pryzmat reklamy.
§3.
Forma Konkursu
- Forma konkursu obejmuje dwie kategorie: film reklamowy i plakat reklamowy.
- Film nie może trwać krócej niż 15 sekund, ani dłużej niż 3 minuty i powinien być zapisany jako plik cyfrowy w dowolnym formacie video. Przesyłając film, należy mieć na uwadze, że będzie on wyświetlany na ekranie o proporcjach 16×9 z szybkością 25 klatek na sekundę. W sytuacji, gdy przesłany plik wideo będzie uszkodzony lub niekompatybilny z oprogramowaniem posiadanym przez Organizatorów, Organizatorzy zwrócą się do Uczestnika z prośbą o ponowne przesłanie pliku zakodowanego innym kodekiem.
- Plakaty należy dostarczyć w formie cyfrowych plików graficznych w formacie pdf, jpg, png lub tif w jednym z dwóch rozmiarów:
- Plakat B1, 70 x 100 cm, pliki w skali 1:1, w rozdzielczości 150 – 300 pikseli na cal,
- billboard 504cm x 238cm, pliki w skali 1:10 (50,4cm x 23,8cm), w rozdzielczości 500 – 750 pikseli na cal.
Plakaty niespełniające w/w kryteriów zostaną odrzucone.
- Prace konkursowe nie powinny powstać wcześniej niż 1.09.2021.
- Uczestnik może wysłać dowolną ilość prac konkursowych w jednej lub obu kategoriach.
- Przesłanie prac konkursowych odbywa się online przez formularz na stronie internetowej festiwalu www.3swiaty-fest.pl
- Zakwalifikowane przez jury prace zostaną zaprezentowane w ramach Festiwalu reklamy społecznej „Świat realny, świat wirtualny, świat opowiadany”.
§4.
Zakres tematyczny Konkursu
Temat prac konkursowych brzmi: Społeczne i ekologiczne problemy współczesnego świata.
§5.
Terminarz Konkursu
Konkurs reklamy o tematyce społecznej i ekologicznej składa się z następujących etapów:
- Do 18.11. 2022 – przesyłanie prac.
- Do 24.11.2022 – przekazanie przez jury informacji Uczestnikom o zakwalifikowaniu nadesłanych prac do konkursu.
- 25.11.2022 – prezentacja zakwalifikowanych prac oraz rozstrzygnięcie konkursu. Przekazanie uczestnikom dyplomów oraz nagród.
§6.
Uczestnicy Konkursu
- W konkursie mogą brać udział osoby (zwane dalej Uczestnikami), które są (lub były w momencie powstania pracy) uczniami szkół ponadpodstawowych lub studentami szkół wyższych z terenu całej Polski, których prace wpisują się w tematykę zawartą w §4.
- Udział w konkursie jest bezpłatny. Laureaci konkursu zobligowani są do poniesienia kosztów związanych z ewentualnym dojazdem na pokaz prac konkursowych oraz uroczyste wręczenie nagród, które odbędzie się w dniu 25.11.2022.
- Za zgłoszenie do Konkursu uważa się przesłanie online przez formularz na stronie internetowej festiwalu www.3swiaty-fest.pl zgłoszenia zawierającego dane osobowe Uczestnika i szkoły, którą reprezentuje wraz z załączonymi pracami konkursowymi zgodnymi z wytycznymi z §3.
- Uczestnicy są zobligowani do załączenia do zgłoszenia zgody na wykorzystanie swoich danych osobowych.
- W przypadku gdy Uczestnik jest osobą niepełnoletnią zobligowany jest do załączenia do zgłoszenia zgody na wykorzystanie swoich danych osobowych podpisanej przez rodziców lub opiekunów prawnych.
- W przypadku, gdy w nadesłanej pracy konkursowej zostanie wykorzystany wizerunek osób (jako aktorów w kategorii film lub modeli w kategorii plakat), Uczestnik zobligowany jest do załączenia do zgłoszenia zgód na wykorzystanie wizerunku podpisanych przez te osoby, lub w przypadku osób niepełnoletnich przez rodziców lub opiekunów prawnych.
- W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy i przedstawiciele Organizatorów, członkowie jury oraz członkowie ich najbliższej rodziny.
- Zgłoszenia niespełniające wymogów formalnych podlegają odrzuceniu, bez wezwania do uzupełnienia braków formalnych i w konsekwencji osoby zgłaszające się nie zostaną zakwalifikowane do udziału w Konkursie.
- Uczestnik Konkursu przystępując do Konkursu potwierdza, że zapoznał się z niniejszym regulaminem i akceptuje wszystkie jego postanowienia.
§7.
Przebieg Konkursu
- Jury powołane przez Organizatorów spośród zakwalifikowanych do konkursu plakatów i filmów wyłoni laureatów Konkursu.
- Laureaci zostaną wyłonieni w dwóch kategoriach: film reklamowy i plakat reklamowy.
- Prace będą oceniane pod względem następujących kryteriów:
- zgodność z tematyką konkursu,
- ogólne wrażenie estetyczne prac,
- oryginalność pomysłu, sposób jego przedstawienia i ujęcia.
- Prace bez podpisu, anonimowe nie będą zakwalifikowane do Konkursu.
- Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi dnia 25.11.2022. Informacja o laureatach Konkursu zostanie zamieszczona na stronie internetowej Konkursu oraz na portalach społecznościowych Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej oraz Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta
- Laureaci Konkursu otrzymają dyplomy i nagrody.
- Decyzja jury konkursowego co do wskazania laureatów Konkursu oraz przyznania im nagród jest ostateczna.
- Nagrody rzeczowe nie podlegają zamianie na inne nagrody rzeczowe, ani na ich równowartość pieniężną.
- Osoby nagrodzone otrzymają dyplomy i nagrody w dniu rozstrzygnięcia Konkursu. Jeśli laureaci nie będą mogli pojawić się w tym dniu osobiście nagrody i dyplomy zostaną przesłane im pocztą.
§8.
Dane osobowe i prawa autorskie
- Administratorem danych osobowych uczestników Konkursu jest Politechnika Częstochowska.
- Zgłoszenie się do Konkursu jest jednoznaczne z:
- akceptacją postanowień regulaminu,
- wyrażeniem przez uczestnika zgody na przetwarzanie jego danych osobowych przez Organizatorów w związku z uczestnictwem w Konkursie. Uczestnicy mają prawo wglądu do danych oraz ich poprawiania.
- wyrażeniem przez uczestnika zgody na wykorzystanie swojego wizerunku i pracy konkursowej podczas promocji konkursu.
- Prace konkursowe i prezentacje muszą być pracami własnymi, nigdzie wcześniej nie publikowanymi, niebędącymi przedmiotem innego konkursu oraz nieobciążonymi wadami prawnymi lub roszczeniami osób trzecich. Prace konkursowe muszą być realizowane i zgłaszane do Konkursu indywidualnie.
- Prace zgłoszone do Konkursu wraz z imieniem i nazwiskiem uczestnika, nazwą szkoły lub uczelni mogą zostać opublikowane na stronach internetowych, portalach społecznościowych administrowanych przez Organizatorów oraz innych podmiotów za zgodą Organizatorów Konkursu.
- Z chwilą doręczenia Organizatorom zgłaszanej pracy konkursowej (zwanej dalej: „pracą konkursową”), Organizatorzy Konkursu nabywają licencję niewyłączną upoważniającą do nieodpłatnego korzystania z majątkowych praw autorskich do prac konkursowych zgłoszonych przez uczestnika Konkursu.
- Licencję niewyłączną do prac konkursowych, o której mowa powyżej w § 8 ust. 5, Organizatorzy Konkursu nabywają nieodpłatnie, bez ograniczeń terytorialnych i na czas nieokreślony na następujących polach eksploatacji:
- utrwalanie i zwielokrotnianie pracy konkursowej w postaci egzemplarzy wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- publiczne rozpowszechnianie wizerunku pracy konkursowej w taki sposób, by każdy miał do niej dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, w tym w sieci Internet, sieciach telefonii mobilnej i innych sieciach komunikacji elektronicznej, a także rozpowszechnianie pracy konkursowej za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Jednocześnie z chwilą odebrania nagrody przez uczestnika Konkursu, Organizatorzy nabywają nieodpłatnie majątkowe prawa autorskie do nagrodzonych prac konkursowych laureata Konkursu.
- Autorskie prawa majątkowe do nagrodzonych prac konkursowych laureatów Konkursu Organizatorzy nabywają bez ograniczeń terytorialnych i na czas nieokreślony, na następujących polach eksploatacji obejmujących:
- utrwalanie i zwielokrotnianie prac konkursowych w postaci egzemplarzy wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- publiczne rozpowszechnianie wizerunku pracy konkursowej w taki sposób, by każdy miał do niej dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, w tym w sieci Internet, sieciach telefonii mobilnej i innych sieciach komunikacji elektronicznej, a także rozpowszechnianie Utworu za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- 9. Wraz z nabyciem autorskich praw majątkowych do prac konkursowych laureatów Konkursu, Organizatorzy Konkursu uzyskują prawo zezwolenia na wykonywanie zależnego prawa autorskiego do prac konkursowych laureatów Konkursu.
§ 9.
Postanowienia końcowe
- Organizatorzy Konkursu zastrzegają sobie prawo do ewentualnych zmian w organizacji.
- Wszelkie ewentualne zmiany regulaminu w tym odpowiedzi na pytania będą podawane na stronie internetowej Organizatorów Konkursu: www.3swiaty-fest.pl
- Organizatorzy mają prawo nie dopuścić do Konkursu osoby, której tożsamość nie została potwierdzona. Organizatorzy mają prawo usunąć z listy uczestników osobę, która złamała regulamin Konkursu.
- Organizatorzy zastrzegają, że nie wszystkie prace przyjęte do Konkursu będą zaprezentowane podczas finału. Wszystkie prace zakwalifikowane do Konkursu zostaną zaprezentowane na jego oficjalnej stronie internetowej.
- Organizatorami Konkursu są: Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta oraz Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie.
- Koordynatorami Konkursu są: dr Joanna Pikuła – Małachowska (j.pikula-malachowska@pcz.pl), Katarzyna Berezińska (k.berezinska@reymont.czestochowa.pl)
- Wszelkie informacje na temat Konkursu Uczestnicy mogą uzyskać kontaktując się z przedstawicielami Organizatora pod adresem e-mail: 3swiaty-fest@pcz.pl.