O konkursie

Forma konkursu obejmuje dwie kategorie: film reklamowy i plakat reklamowy.

Partnerem konkursu jest Fundacja Martyny Wojciechowskiej UNAWEZA.

Temat konkursu

Zobacz. Usłysz. Zrozum. –
OPOWIEDZ O TYM

W założeniu tematyka ma wywołać dyskusję nad problemami współczesnej młodzieży – uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów. „Zobacz, usłysz i zrozum” to wołanie pokolenia skierowane do nas – odbiorców, którzy często bezrefleksyjnie słuchają o kłopotach młodych ludzi, wychodząc z założenia, że prawdziwe problemy zaczynają się w życiu dorosłym, a młodzież nie ma trosk. Jednak odbiorcy/słuchacze nie powinni być przecież bezrefleksyjni. OPOWIEDZ O TYM, co zobaczyłeś i o czym usłyszałeś. Naprawdę to zrozum. Nie bądź obojętny i nie pozostawiaj młodych bez swojego wsparcia.

Obecnie młodzi ludzie podlegają wielu presjom płynącym z otoczenia: rówieśniczego, rodzinnego czy instytucji edukacyjnych. Są pozornie wolni, z nieograniczonym dostępem do informacji i wiedzy, wydają się mieć otwarte granice na świat. W rzeczywistości muszą się mierzyć z przemocą (fizyczną i psychiczną), wygórowanymi wymaganiami, hejtem i depresją. Żyją często w poczuciu osamotnienia, presji oraz braku zrozumienia, czują, że bagatelizuje się ich problemy. W efekcie nie potrafią lub nie chcą mówić o dziejącej im się krzywdzie.

Konkurs ma dać młodym ludziom możliwość wypowiedzenia się na temat lęków towarzyszących ich pokoleniu w dzisiejszej, wcale przecież niełatwej, rzeczywistości.

Zobaczmy, usłyszmy, zrozummy i opowiedzmy o tym innym.

Cele konkursu:

  1. Odrzucenie wstydu przy wypowiadaniu się na tematy trudne.
  2. „Oswojenie” lęków związanych z problemami.
  3. Wskazanie sposobów, w jakie można szukać pomocy w problemach.
  4. Normalizowanie otwartego mówienia o zdrowiu psychicznym.
  5. Wskazywanie ważnych społecznie zjawisk.
  6. Pokazanie pozytywnych stron ludzkiej wrażliwości.
  7. Stworzenie możliwości swobodnej wypowiedzi na tematy interesujące młodych ludzi.
  8. Budowanie umiejętności tworzenia odpowiedzialnej komunikacji u przyszłych pracowników sektora reklamy.