Panele dyskusyjne 2023

Świat realny.
W pułapce wartości: prawdy, półprawdy i kłamstwa.

Celem jest dyskusja na temat umiejętności rozpoznawania prawdziwej wartości w komunikacie marki; jak nie dać się oszukać. W jaki sposób to weryfikować i dlaczego warto mówić marce „sprawdzam”. Wartości stają się coraz bardziej przedmiotem gry, w którą grają ludzie, ale przede wszystkim grają instytucje i systemy polityczne, media oraz organizacje gospodarcze. Szeroko rozumiany marketing to przecież pole gry z konsumentami, gdzie głównie wykorzystywane są wartości.

Prowadzący:

Marta Zagożdżon

Marta Zagożdżon

Od 20 lat analizuje, projektuje i wdraża projekty komunikacyjne dla firm z różnych branż. Od 17 lat na czele agencji ConTrust Communication, w której wspiera Klientów w realizacji ich celów biznesowych. Jej codzienność to: public relations, content marketing, współpraca z influencerami, CSR, employer i personal branding, social media, badania rynku czy zarządzanie kryzysowe. Dba o budowanie wizerunku, ekspertyzy i rozpoznawalności kluczowych przedstawicieli takich firm jak: Dachser, Prologis czy Shell. Mentorka w programie LeadIT, Lady, którego celem jest wzmacnianie kompetencji liderskich kobiet w IT. Ukończyła największy cross-biznesowy program mentoringowy w Polsce organizowanego przez Fundację Liderek Biznesu. Odpowiadała za komunikację warszawskiej konferencji TEDxKids. Była rzecznik prasowa Izby Gospodarki Elektronicznej. Szefowa grupy komunikacyjnej TEDxWarsawWoman 2022 i 2023. Wykładowca akademicki na warszawskim Uniwersytecie SWPS. Więcej tutaj.

Dr hab. Tomasz Nitkiewicz, Prof. PCz

Dr hab. Tomasz Nitkiewicz, Prof. PCz

Od 2001 roku zatrudniony na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Jest założycielem i kierownikiem Centrum Modelowania Cyklu Życia na Politechnice Częstochowskiej. Brał udział jako ekspert w projektach: „GLOBAL VALUE — Zarządzanie wpływami biznesu na rozwój” w latach 2014-2017 w ramach 7PR UE oraz „Edukacja w zakresie technologii i przedsiębiorczości — Bridging the Gap for Smart Product Development” w latach 2018-2020 w ramach programu ERASMUS+. Obecnie koordynuje udział Politechniki Częstochowskiej w projekcie „Curriculum Development of Master’s Degree Program in Industrial Engineering for Thai Sustainable Smart Industry (MSIE4.0)” w ramach programu ERASMUS+. Uczestniczy jako ekspert LCA w dwóch projektach: LCA4Regions i REPAC2.

Świat wirtualny.
Wirtualna aksjologia i myślące maszyny.

Celem jest prześledzenie obecności AI w naszym życiu — czy umiemy ją rozpoznać i dostrzec? Czy jest prawdziwa i czy powinniśmy się jej bać? Czy korzystamy z AI i co o tym myślimy? Jak postrzegamy konsumowanie treści tworzonych przez sztuczną inteligencję? Dyskusja na temat wartościowania AI wśród przedstawicieli TV generation i ONLINE generation.

Prowadzący:

Maciej Nowicki

Maciej Nowicki

Zajmuje się komunikacją marketingową od ponad 20 lat. Pracował jako dyrektor kreatywny w czołowych agencjach w Polsce -JWT,  FCB, Grey, Saatchi & Saatchi i za granicą — m.in. w Dentsu w regionie Azji Południowo-Wschodniej. . Od roku rozwija inicjatywę ALL THINGS AI  promującą zastosowania AI w komunikacji, szkoląc duże organizacje marketingowe i współpracując z nimi w tworzeniu i realizacji kampanii komunikacyjnych wykorzystujących Sztuczną Inteligencję. Więcej tutaj.

Dr Maciej Sobociński

Dr Maciej Sobociński

Adiunkt na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, pracował także m.in. jako tester i koordynator testów gier wideo, czy jako Project Manager w IBM. Opiekun Laboratorium Poszerzonej Rzeczywistości oraz koła naukowego Extended Reality Club. Prywatnie pasjonat gier wszelakich, amatorsko zajmuje się także sculptingiem 3D.

Dr Sebastian Skolik

Dr Sebastian Skolik

Dr nauk humanistycznych, socjolog, pracownik Politechniki Częstochowskiej, adiunkt w Katedrze Socjologii Stosowanej i Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Autor artykułów naukowych na temat ewolucji kulturowej w projektach Fundacji Wikimedia, ruchu wolnej kultury, procesów współdziałania w organizacjach oraz w internetowych wspólnotach działań.

Świat opowiadany.
Magia słowa czy wartość obrazu.

Celem panelu  jest rozważenie znaczenia języka i obrazu w percepcji świata i próba odpowiedzi na pytanie o prawdziwość
dychotomii słowo — obraz. Chcemy rozmawiać o znaczeniu języka słowa i obrazu — czy język tworzy kontekst dla obrazu i rozumienia świata czy krajobraz kulturowy poprzez obrazy tworzy nasz język. Czy świat jest nam opowiadany bardziej poprzez słowo czy obraz? Jaka będzie przyszłość  komunikacji wobec "niekontrolowanego" społecznie rozwoju technologii? Czy rozpoczęliśmy wykorzystywać AI do budowania narracji o świecie czy może to AI już zaczęła opowiadać nam świat?

Prowadzący:

Zbigniew Brzeziński

Zbigniew Brzeziński

Z komunikacją międzyludzką związany od 2001 r. (zaczynał w marketingu politycznym), a z mediami od 1992 r. Obecnie m.in. Członek Zespołu ds. Promocji Miasta Kielce oraz Zespołu Gospodarka i Innowacje Programu SMART City Miasta Kielce. Trener online poznańskiej Akademii Webinaru i doradca międzynarodowej platformy RECREATE. Autor ponad stu artykułów dotyczących rynku pracy, kompetencji i zarządzania karierą. Prowadzi podcast poświęcony tym zagadnieniem (ponad sto siedemdziesiąt odcinków). Ceniony prelegent występujący m.in. na Kongresach Futurologicznych Polskiej Fundacji Fantastyki Naukowej. Od 2009 r. wspólnie z dr Tomaszem Chrząstkiem organizuje na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego panele dyskusyjne poświęcone karierze w komunikacji.

Dr hab. Jacek Sztuka, Prof. PCz

Dr hab. Jacek Sztuka, Prof. PCz

Malarz, rysownik, grafik i projektant. Profesor Politechniki Częstochowskiej. Juror konkursów malarskich, m.in.: V
Ogólnopolskiego Konkursu im. Mariana Michalika na Obraz dla Młodych Malarzy, MGS Częstochowa 2013/14 oraz XXV Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego, Szczecin 2016. Studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Jacka Waltosia oraz w pracowni rysunku prof. Teresy Kotkowskiej — Rzepeckiej. Był stypendystą w Akademii Sztuk Pięknych w Norymberdze w pracowni malarstwa prof. Johannesa Grützke. W 2001 otrzymał dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Stanisława Rodzińskiego. W 2006 obronił doktorat na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Stopień doktora habilitowanego uzyskał w 2012. Od tego czasu pracuje jako profesor nadzwyczajny na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków, Bundesverband Bildender Künstlerinnen
und Künstler i Międzynarodowego Stowarzyszenia Sztuk Plastycznych. Brał udział w ponad 100 wystawach zbiorowych krajowych i zagranicznych.

Dr hab. Piotr Pachura, Prof. PCz

Dr hab. Piotr Pachura, Prof. PCz

Jest profesorem uczelni na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu oraz stopień doktora habilitowanego w dziedzinie geografii społeczno –
ekonomicznej. W pracy naukowej łączy badania nad organizacjami i procesami zarządzania z humanistyką, szczególnie z filozofią przestrzeni. W pracy dydaktycznej próbuje tworzyć przestrzenie dla interdyscyplinarnej ekspresji.

Sponsorzy: