Regulamin i załączniki
REGULAMIN KONKURSU PT. „Zobacz Usłysz Zrozum OPOWIEDZ O TYM”
§1.
Organizatorzy Konkursu
- Organizatorami konkursu pt. „Zobacz, Usłysz, Zrozum, OPOWIEDZ O TYM” zwanym dalej „Konkursem” są Politechnika Częstochowska – Wydział Zarządzania mieszczący się przy Al.Armii Krajowej 19b 42-201 Częstochowa oraz Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta mieszczący się przy ul. Krakowskiej 80F 42-200 Częstochowa zwanymi dalej „Organizatorami”.
- Konkurs jest integralną częścią Festiwalu Komunikacji Społecznej Trzy Światy „Świat realny, świat wirtualny, świat opowiadany”, który odbędzie się w dniach 03.04.2025 – 04.04.2025 w siedzibach Organizatorów.
- Partnerem Konkursu, jako imprezy towarzyszącej Festiwalowi, jest Fundacja UNAWEZA mieszcząca się przy ul. Barszczewskiej 11/2, 01-654 Warszawa.
- Komitet organizacyjny Konkursu, w skład którego wchodzą pracownicy Wydziału Zarządzania oraz pracownicy Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta powołują Dziekan Wydziału Zarządzania oraz Dyrektor Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta.
- Organizatorzy i Partner powołują skład jury Konkursu.
§2.
Cele Konkursu
Celami Konkursu są:
- Odrzucenie wstydu przy wypowiadaniu się na tematy trudne.
- „Oswojenie” lęków związanych z problemami.
- Wskazanie sposobów, w jakie można szukać pomocy w problemach.
- Normalizowanie otwartego mówienia o zdrowiu psychicznym.
- Wskazywanie ważnych społecznie zjawisk.
- Pokazanie pozytywnych stron ludzkiej wrażliwości.
- Stworzenie możliwości swobodnej wypowiedzi na tematy interesujące młodych ludzi.
- Budowanie umiejętności tworzenia odpowiedzialnej komunikacji u przyszłych pracowników sektora reklamy.
§3.
Forma Konkursu
- Forma konkursu obejmuje dwie kategorie: film reklamowy i plakat reklamowy.
- Film nie może trwać krócej niż 15 sekund, ani dłużej niż 90 sekund i powinien być zapisany jako plik cyfrowy w dowolnym formacie video. Przesyłając film, należy mieć na uwadze, że będzie on wyświetlany na ekranie o proporcjach 16×9 z szybkością 25 klatek na sekundę. Organizatorzy i Partner nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenia pliku, jego format oraz kompatybilność z oprogramowaniem posiadanym przez Organizatorów. W sytuacji, gdy przesłany plik wideo będzie uszkodzony lub niekompatybilny z oprogramowaniem posiadanym przez Organizatorów, Organizatorzy zwrócą się do Uczestnika z prośbą o ponowne przesłanie pliku zakodowanego innym kodekiem. W przypadku nieprzesłania przez Uczestnika pliku, umożliwiającego odtworzenie go przez Organizatorów, film zostanie uznany za niespełniający kryteriów i odrzucony.
- Plakaty należy dostarczyć w formie cyfrowych plików graficznych w formacie pdf, jpg, png lub tif w jednym z dwóch rozmiarów:
- Plakat B1, 70 x 100 cm, pliki w skali 1:1, w rozdzielczości 150 – 300 pikseli na cal,
- Billboard 504cm x 238cm, pliki w skali 1:10 (50,4cm x 23,8cm), w rozdzielczości 500 – 750 pikseli na cal.
- Plakaty niespełniające w/w kryteriów zostaną odrzucone.
- Prace konkursowe nie powinny powstać wcześniej niż 1.09.2023.
- Uczestnik może wysłać dowolną ilość prac konkursowych w jednej lub obu kategoriach.
- Przesłanie prac konkursowych odbywa się online przez formularz na stronie internetowej festiwalu www.3swiaty-fest.pl
- Zakwalifikowane przez jury prace zostaną zaprezentowane w ramach finału Festiwalu Komunikacji Społecznej Trzy Światy „Świat realny, świat wirtualny, świat opowiadany” w dn. 04.04.2025.
§4.
Zakres tematyczny Konkursu
Temat prac konkursowych brzmi: „Zobacz, Usłysz, Zrozum – OPOWIEDZ O TYM”.
§5.
Terminarz Konkursu
Konkurs składa się z następujących etapów:
- Do 23.03.2025 – przesyłanie prac.
- Do 31.03.2025 – przekazanie przez jury informacji Uczestnikom o zakwalifikowaniu do grona laureatów.
- 04.04.2025 – prezentacja zakwalifikowanych prac oraz rozstrzygnięcie konkursu. Przekazanie uczestnikom dyplomów oraz nagród.
§6.
Uczestnicy Konkursu
- W konkursie mogą brać udział osoby (zwane dalej Uczestnikami), które są (lub były w momencie powstania pracy) uczniami szkół ponadpodstawowych lub studentami szkół wyższych z terenu całej Polski, których prace wpisują się w tematykę zawartą w §4.
- Udział w konkursie jest bezpłatny. Laureaci konkursu zobligowani są do poniesienia kosztów związanych z ewentualnym dojazdem na pokaz prac konkursowych oraz uroczyste wręczenie nagród, które odbędzie się w dniu 04.04.2025.
- Za zgłoszenie do Konkursu uważa się przesłanie online przez formularz na stronie internetowej festiwalu www.3swiaty-fest.pl zgłoszenia zawierającego dane osobowe Uczestnika i dane szkoły lub uczelni, którą reprezentuje wraz z załączonymi pracami konkursowymi zgodnymi z wytycznymi z §3.
- Uczestnicy są zobligowani do załączenia do zgłoszenia zgody na udział w konkursie oraz na przetwarzanie danych osobowych przez Politechnikę Częstochowską i Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta.
- W przypadku gdy Uczestnik jest osobą niepełnoletnią zobligowany jest do załączenia do zgłoszenia zgody na udział w konkursie oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych podpisanej przez rodziców lub opiekunów prawnych.
- W przypadku zgłoszeń Uczestników będących uczniami szkół ponadpodstawowych do formularza zgłoszenia należy dołączyć również zgodę/oświadczenie związane z udziałem w konkursie podpisane przez nauczyciela.
- W przypadku, gdy w nadesłanej pracy konkursowej zostanie wykorzystany wizerunek i/lub wypowiedzi osób (jako aktorów w kategorii film lub modeli w kategorii plakat), Uczestnik zobligowany jest do załączenia do zgłoszenia zgód na wykorzystanie wizerunku i/lub wypowiedzi podpisanych przez te osoby, lub w przypadku osób niepełnoletnich przez rodziców lub opiekunów prawnych.
- Zgłoszenia niespełniające wymogów formalnych podlegają odrzuceniu, bez wezwania do uzupełnienia braków formalnych i w konsekwencji osoby zgłaszające się nie zostaną zakwalifikowane do udziału w Konkursie.
- Uczestnik Konkursu przystępując do Konkursu potwierdza, że zapoznał się z niniejszym regulaminem i akceptuje wszystkie jego postanowienia.
§7.
Przebieg Konkursu
- Jury powołane przez Organizatorów i Partnera spośród zakwalifikowanych do konkursu plakatów i filmów wyłoni laureatów Konkursu.
- Laureaci zostaną wyłonieni w dwóch kategoriach: film reklamowy i plakat reklamowy.
- Z grona laureatów jury wyłoni zwycięzców w poszczególnych kategoriach.
- Prace będą oceniane pod względem następujących kryteriów:
- zgodność z tematyką konkursu,
- ogólne wrażenie estetyczne prac,
- oryginalność pomysłu, sposób jego przedstawienia i ujęcia,
- jasność i bezpieczeństwo przekazu pod względem ochrony zdrowia psychicznego.
- Prace bez podpisu, anonimowe nie będą zakwalifikowane do Konkursu.
- Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi dnia 04.04.2025. Informacja o laureatach i zwycięzcach Konkursu zostanie zamieszczona na stronie internetowej Konkursu oraz na portalach społecznościowych Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej oraz Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta
- Zwycięzcy Konkursu otrzymają dyplomy i nagrody.
- W wybranych przez jury przypadkach prace nadesłane na Konkurs mogą zostać wystawione w przestrzeni wybranej przez Organizatorów.
- W wybranych przez Partnera konkursu, Fundację UNAWEZA przypadkach prace nadesłane na Konkurs mogą zostać opublikowane na mediach społecznościowych, stronie internetowej partnera konkursu.
- Decyzja jury konkursowego co do wskazania laureatów i zwycięzców Konkursu oraz przyznania im nagród jest ostateczna.
- Nagrody rzeczowe nie podlegają zamianie na inne nagrody rzeczowe ani na ich równowartość pieniężną.
- Osoby nagrodzone otrzymają dyplomy i nagrody w dniu rozstrzygnięcia Konkursu. Jeśli laureaci nie będą mogli pojawić się w tym dniu osobiście nagrody i dyplomy zostaną przesłane im pocztą.
§8.
Dane osobowe i prawa autorskie
- Współadministratorami danych osobowych uczestników Konkursu są Politechnika Częstochowska oraz Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta.
- Zgłoszenie się do Konkursu wymaga:
- akceptacji postanowień regulaminu,
- wyrażenia przez uczestnika zgody na przetwarzanie jego danych osobowych przez Organizatorów oraz Partnera konkursu w związku z uczestnictwem w Konkursie. Uczestnicy mają prawo wglądu do danych oraz ich poprawiania,
- wyrażenia przez uczestnika zgody na wykorzystanie swojego wizerunku i pracy konkursowej podczas promocji konkursu.
- Prace konkursowe i prezentacje muszą być pracami własnymi, nigdzie wcześniej nie publikowanymi, niebędącymi przedmiotem innego konkursu oraz nieobciążonymi wadami prawnymi lub roszczeniami osób trzecich. Prace konkursowe muszą być realizowane i zgłaszane do Konkursu indywidualnie.
- Prace zgłoszone do Konkursu wraz z imieniem i nazwiskiem uczestnika, nazwą szkoły lub uczelni mogą zostać opublikowane na stronach internetowych, portalach społecznościowych administrowanych przez Organizatorów i Partnera oraz na stronach internetowych i portalach społecznościowych administrowanych prze inne podmioty – za zgodą Organizatorów Konkursu.
- Z chwilą doręczenia Organizatorom zgłaszanej pracy konkursowej (zwanej dalej: „pracą konkursową”), Organizatorzy Konkursu nabywają licencję niewyłączną upoważniającą do nieodpłatnego korzystania z majątkowych praw autorskich do prac konkursowych zgłoszonych przez uczestnika Konkursu.
- Licencję niewyłączną do prac konkursowych, o której mowa powyżej w § 8 ust. 5, Organizatorzy Konkursu nabywają nieodpłatnie, bez ograniczeń terytorialnych i na czas nieokreślony na następujących polach eksploatacji:
- utrwalanie i zwielokrotnianie pracy konkursowej w postaci egzemplarzy wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- publiczne rozpowszechnianie wizerunku pracy konkursowej w taki sposób, by każdy miał do niej dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, w tym w sieci Internet, sieciach telefonii mobilnej i innych sieciach komunikacji elektronicznej, a także rozpowszechnianie pracy konkursowej za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Jednocześnie z chwilą odebrania nagrody przez uczestnika Konkursu, Organizatorzy nabywają nieodpłatnie majątkowe prawa autorskie do nagrodzonych prac konkursowych laureata Konkursu.
- Autorskie prawa majątkowe do nagrodzonych prac konkursowych laureatów Konkursu Organizatorzy nabywają bez ograniczeń terytorialnych i na czas nieokreślony, na następujących polach eksploatacji obejmujących:
- utrwalanie i zwielokrotnianie prac konkursowych w postaci egzemplarzy wszelkimi technikami, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- publiczne rozpowszechnianie wizerunku pracy konkursowej w taki sposób, by każdy miał do niej dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, w tym w sieci Internet, sieciach telefonii mobilnej i innych sieciach komunikacji elektronicznej, a także rozpowszechnianie Utworu za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Wraz z nabyciem autorskich praw majątkowych do prac konkursowych laureatów Konkursu, Organizatorzy Konkursu uzyskują prawo zezwolenia na wykonywanie zależnego prawa autorskiego do prac konkursowych laureatów Konkursu.
§ 9.
Postanowienia końcowe
- Organizatorzy Konkursu zastrzegają sobie prawo do ewentualnych zmian w organizacji Konkursu.
- Wszelkie ewentualne zmiany regulaminu w tym odpowiedzi na pytania będą podawane na stronie internetowej Organizatorów Konkursu: www.3swiaty-fest.pl.
- Organizatorzy mają prawo nie dopuścić do Konkursu osoby, której tożsamość nie została potwierdzona. Organizatorzy mają prawo usunąć z listy uczestników osobę, która złamała regulamin Konkursu.
- Organizatorzy zastrzegają, że nie wszystkie prace przyjęte do Konkursu będą zaprezentowane podczas finału. Wszystkie prace zakwalifikowane do Konkursu zostaną zaprezentowane na jego oficjalnej stronie internetowej.
- Organizatorami Konkursu są: Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej oraz Zespół Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta w Częstochowie.
- Koordynatorem Konkursu jest: dr Joanna Pikuła – Małachowska (j.pikula-malachowska@pcz.pl).
- Wszelkie informacje na temat Konkursu Uczestnicy mogą uzyskać kontaktując się z przedstawicielami Organizatora pod adresem e-mail: 3swiaty-fest@pcz.pl.